Digital influencer & Blogger

by Celia Abernethy in Travelpostrepeat.com

Things to know and what to expect before going to a travel trade fair

Once your travel blog or free-lance writing starts growing, a little bit of revenue starts coming in, and you realize that your readers are not only your friends and family, you will find it takes more and more time and effort as well as expense to keep it updated and engaging for your audience.

Whether you decide to run your blog writing as a side business or turn it into a full-time job,  you will need some form of sponsorship and revenue (unless of course, you are independently wealthy, in which case you don’t need to read on any further).

I went to my first travel fair, TTG in Rimini, Italy to present myself and my work to potential clients with the aim of finding companies interested in being featured in one of my blogs[...]

View post

by Silvia Badriotto

Quale valore può dare all'azienda? E lato blogger. Come chiedere una collaborazione ad un'azienda

Sempre più spesso trovo a dover rispondere a queste domande perché consulente per attività di digital PR e blogger che conosce entrambe le realtà abbastanza bene. Ovvio calate nel mio mercato di riferimento, che è il turismo. Ma credo che le considerazioni qui di seguito possano essere utili e adattate per tutti.
 

La 1° parte è dedicata alle aziende. Avete bisogno di un blogger! Sapete il perché?

Ormai è diventato usuale che le aziende si affidino ai blogger per progetti di comunicazione e promozione. Vengono instaurati diversi tipi di collaborazioni, alcune spontanee dettate dall'unione di valori e fiducia del brand che scatenano una leva più emozionale e altre meno che rischiano di trasformarsi in vere e proprie markette che non fanno bene a nessuna delle due parti in causa.

Leggi il post